.
אני עוד מחכה לך, קאובוי
סלעית שחף פולג
.
אנחנו מחפשים מוטל זול ללילה. בעוד יום וחצי נגיע ללאס וגאס, ושם מחכה לנו מלון מפואר במאתיים חמישים דולר. עכשיו אנחנו חוסכים. זה בגלל הכנס של הסוכני נדל"ן שנחת שם, אתה אומר, אחרת יכולנו לקבל את אותו חדר בחצי המחיר. מאה שמונים מייל ללאס וגאס – שטויות, נעשה את זה ביום, נגיע לשם אחר הצהריים.
בעיירה הנידחת הזאת אנחנו מחפשים חדר, גם בהולידיי־אין כבר בדקנו ומפוצץ. יש פסטיבל רודיאו באיזו עיר בסביבה, מה שמוזר כי לא זכור לי שראינו איזו עיר בסביבה, רק חול צהבהב־אדמדם מקושט בנקודות סבוכות של שיחים מאובקים, סדורים כל כך יפה.
תראה זה נראה ממש כמו פרדס, אמרתי לך ואז השתתקתי, זה היה טיפשי, איזה פרדס ואיזה נעליים, מדבר מוהבי, מדבר צל גשם, כך כתוב במדריך, ואיזה גשם?
בחניון של ההולידיי־אין עצרת לרגע את האוטו, יצאנו והתיישבנו על שפת המדרכה. צב יבשה ענק חצה את הכביש בדרכו אל המדבר שמעבר, לא היה שם אף אחד, רק אנחנו והצב והמדבר. האוויר היה יבש וטעון, ליד האאוטלט השתוללו כמה ברקים. אמרת לי שאם היה לך לאסו, היית תופס אחד בשבילי.
אנחנו עוצרים במוטל, החדר קטן ומסריח מסיגריות, השירותים מקולקלים. פקידת הקבלה גוררת בטן ענקית שמשתפלת על מותניה כמו חצאית ועולה בקושי שתי קומות להראות לנו חדר אחר. כבר מאוחר, ניקח אותו. אנחנו מניחים את המזוודות ויוצאים. באאוטלט רוב החנויות סגורות, כך גם הרודיאו. שני הדברים היחידים שיש לעשות בעיירה הזאת ושניהם סגורים. אני מתה לאיזה סלט ירקות עם חביתה וגבינה לבנה, אבל בדיינר היחיד שפתוח עשרים וארבע שעות אנחנו אוכלים המבורגר מטוגן היטב מכל הצדדים.
אתה מחזיק לי את היד מעל גלידת סאנדיי גדולה ואומר שאף פעם לא חשבת שכל כך תיהנה לנסוע סתם ככה בלי להגיע בעצם לשום מקום. לפני שנסענו דמיינתי לי מסע פילוסופי עם הרבה דיבורים על דברים חשובים, בסוף הצטמצמנו למשפטים קצרים על מה ומתי נאכל ואיפה נישן הלילה.
אתה ואני כבר לא ממש מוצאים על מה לדבר. אני מעלה נושא לשיחה, אתה ממהר לאמץ אותו בחום. מזל שברדיו יש קאנטרי, אנחנו כבר ממש מכורים, אנחנו יכולים לשמוע רדיו ולא לדבר. השתיקות שלך מרתיחות אבל גם נעימות לי. למרות שאתה שותק אני שומעת אותך אומר לי שאני צריכה להתבגר, להפסיק לעשות שטויות, אתה מתעצבן כשאני מוציאה חצי גוף מהחלון כדי לצלם עצי יהושע ממש מקרוב, וגם כשאני נוגעת במכשירי חשמל יחפה. פעם אהבתי את זה, עכשיו זה כבר קצת מעייף.
צ'יקן, אני קוראת לך, פחדן. אתה מלטף לי את השיער ביד אחת ובשנייה אוחז את ההגה. אולי באמת תישארי לך פה, אתה אומר בעייפות, תעזבי אותי בשקט עם כל השיגעונות, תמצאי לך איזה קאובוי אמריקאי, תגורו בשום מקום כמו שאת חולמת – בימים תספרי שיחים מתגלגלים, בערב הוא יחזור שיכור ויגרור אותך למיטה.
נשמע לא רע, אני אומרת.
בערב במוטל, אתה נרדם די מהר, המזגן לא מצליח לנטרל את ריח השטיחים הספוגים עשן וקיא. אני יוצאת החוצה, הערב חם וכבד. החדרים בנויים בשתי קומות מסביב לבריכה בינונית. למעלה בקומה השנייה, חבורה של מקסיקנים שותים ומנגנים. הבריכה מוארת בכחול והמים נראים זכים וצלולים. אני מתיישבת על אחד מכיסאות הנוח הלבנים שפזורים מסביב, מישהו השאיר מגבת. אני מביטה במים הכחולים וחושבת על מה שאמרת, אולי אישאר פה לתמיד, עם המדבר והברקים והצבים והשיחים המתגלגלים.
ההוא עם המגבת חזר, הוא מתיישב לידי.
היי, הוא אומר. היי, אני עונה.
.
*
.
החדר של ההוא עם המגבת לא שונה משלנו, הריח חזק יותר, הוא בעצמו מעשן. הוא לובש מכנסי ג'ינס לבנים וצמודים באזור החלציים, חגורה עם אבזם מתכת גדול עוטפת מותניים שריריים. יש לו שׂער שיבה אבל הוא לא ממש זקן. הוא מוריד את החולצה המכופתרת וחולץ את המגפיים, אני עוזרת לו עם החגורה. אני לא זוכרת, ככה הוא הגיע לבריכה? הוא לא באמת קאובוי, הוא ספק מזון של אחד הבסיסים הצבאיים באזור. כמעט כל האוכלוסייה פה עובדת עם הצבא, זאת פרנסה טובה. הוא בכלל לא מכאן – הוא אומר שם של עיר אבל זה לא באמת חשוב – גם כאן, אנחנו מתאמצים לדבר, שנינו יודעים שזה לא חשוב מה נגיד, זה רק כדי, איך אומרים, לשבור את הקרח, אבל איזה קרח? המזגן פועל ואני מזיעה, כל הגב שלי רטוב, הוא מציע לי ויסקי או משהו אחר, אני לא מסרבת.
.
*
.
אתה מעיר אותי מוקדם בבוקר. ישנתי כמו מת, אתה אומר, קומי, יש לנו נסיעה ארוכה עד לאס וגאס.
הראש שלי מתפוצץ, אני אומרת, תביא לי שני אופטלגין וקפה מהלובי. אתה שולח לי נשיקה בדרך החוצה. אני גוררת את עצמי למקלחת. שם, בהיכל לבן של לינוליאום, אני חושבת עליך ועל הילדים שעוד יהיו לנו. עכשיו אני כבר מוכנה לחזור לתל אביב, לשכוח מהחול והצבים והשיחים המתגלגלים.
אתה מצטרף אליי למקלחת; פה גדול, שני אופטלגין, לגימה מהקפה הדלוח. לסבן לך את הגב? אני מסתובבת, אתה נצמד אליי, הפעם אני לא אתנגד. אני משתדלת לא לחשוב על הטינופת שבין אריחי האמבטיה.
.
כשאני סוגרת את המזוודה אני נזכרת שהשארתי אצל ההוא עם המגבת חצי מבגד הים שלי. אני לא מעזה לגשת לשם, הוא בטח עדיין זועם על אתמול.
הוא לא היה באמת קאובוי וזה לא באמת המקום שאני רוצה להישאר בו. אז הלך חצי ביקיני, בלאס וגאס אתה תקנה לי חדש.
הברקים של אתמול שככו, אבל השמיים עוד מעוננים. אתה נכנס חפוף וריחני למכונית השכורה שלנו, העמוסה מזכרות של שלושה שבועות ארוכים. נוסעים? אנחנו עולים על הכביש המהיר ללאס וגאס ומתחברים לתחנת הרדיו "היי־וויי קאנטרי". בחוץ מתחיל לו גשם דקיק שהופך באחת לטיפות גדולות המתנפצות על השמשה המאובקת ומתוות בה ערוצי בוץ בהירים.
תראי מה עשית, אתה אומר. הבאת גשם על מדבר מוהבי.
בחדשות אומרים שיהיה חם מאוד.
.
סלעית שחף פולג, עורכת, כותבת ומרצה לאנגלית. בעלת תואר שני בספרות אנגלית ובכתיבה יוצרת באנגלית באוניברסיטת בר אילן. פרסמה סיפורים קצרים בעברית ובאנגלית בכתבי עת בארץ ובחו"ל, ובהם מאזניים ו־Maggid. ספרה הראשון, "עד שהגשם יחזור", ראה אור ב־2021 בהוצאת "שתיים" וזיכה אותה בפרס היצירה לספר ביכורים מטעם משרד התרבות.
.
» במדור פרוזה בגיליון הקודם של המוסך: "מי שומר עלייך?", סיפור מאת שרון סילבר־מרת